۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۳۷

مختاری خبر داد:

رسیدگی به 2 هزار پرونده تعزیراتی استان مرکزی/ عملکرد نانوایی‌ها در صدر شکایات

رسیدگی به 2 هزار پرونده تعزیراتی استان مرکزی/ عملکرد نانوایی‌ها در صدر شکایات

اراک – خبرگزاری مهر: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی از رسیدگی 2 هزار فقره پرونده تعزیراتی در مدت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر مختاری ظهر دوشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: در سه ماهه اول امسال 2 هزار پرونده تعزیراتی مفتوحه در ادارات تعزیرات حکومتی استان مرکزی رسیدگی و متخلفین به پرداخت 11 میلیارد و 47 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده اند.

وی ادامه داد: با اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه ها در استان مرکزی 50 هزار پرونده شکایات مردمی و... به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد که متخلفین آنها به پرداخت یک هزار و 1190 میلیارد ریال جریمه محکوم شده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با بیان این که این امار زیبنده استان مرکزی نیست افزود: سال 92 سخت ترین سال کاری برای مجموعه تعزیرات حکومتی بلحاظ شرایط اقتصادی حاکم بود به گونه‌ای که این مجموعه در سال گذشته 14 هزار پرونده تخلف را بررسی و در نهایت متخلفین را به پرداخت 74 میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم کرد.

افزایش تخلفات شرکت‌های خدمات رسان استان مرکزی در سالجاری

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در ادامه از افزایش تخلفات شرکت‌های خدمات رسان دولتی استان مرکزی در سالجاری خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون سه پرونده تخلفات این شرکت‌ها در ادارات تابعه تعزیرات حکومتی استان مرکزی مورد بررسی قرار گرفته‌است.

مختاری با اظهار تاسف از گرانفروشی شرکت‌های خدمات رسان دولتی در استان مرکزی گفت: متاسفانه در سال گذشته تعزیرات حکومتی از هیچ یک از دستگاه های خدمات رسان دولتی استان مرکزی دست خالی بیرون نیامد.

وی با بیان این که بخش قابل توجهی از مشکلات موجود ریشه در تصمیم گیری های خارج استان دارد افزود: دادستان شهر اراک بارها این مسئله را گوشزد کرده و مسئولین استانی باید رفع این مشکل را در دستور کار خود قرار دهند.

دستگیری 7 متهم پرونده عرضه خارج از شبکه سوخت

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در ادامه به بررسی چند پرونده بزرگ تخلفاتی در سطح ملی در اداره کل تعزیرات حکومتی این استان خبر داد و گفت: پرونده عرضه خارج از شبکه 19 میلیون لیتر سوخت از استان مرکزی از جمله پرونده های بزرگ مطرح در تعزیرات حکومتی استان مرکزی است که در این رابطه 7 نفر دستگیر شده اند.

مختاری با اشاره به تلاش نیروهای سربازان گمنام استان مرکزی در شناسایی و دستگیری این افراد بیان داشت: این افراد در قالب شرکتهای خصوصی و پرداخت رشوه به متخلفین بخش دولتی به سیستمهای استان دسترسی و 19 میلیون لیتر سوخت را از استان مرکزی قاچاق کرده بودند.

وی یادآور شد: کارمندان دولتی دخیل د راین پرونده ضمن انفصال دائم از خدمت بسته به نوع جرمی که مرتکب شده بودند به جبس و پرداخت جریمه محکوم شدند.
شرکت های خصوصی نیز به پرداخت بالغ بر 20 میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

ماشین لباسشویی های قاچاق 3 نفر را به زندان فرستاد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در ادامه به پرونده قاچاق ماشین لباسشویی در استان اشاره کرد و گفت: در این پرونده که متهمان نسبت به قاچاق و انبار 5 هزار دستگاه ماشین لباسشویی و اجاق گاز در یک سوله اقدام کرده بودند توسط مامورین نیروی انتظامی شناسایی شدند.

مختاری افزود: در این رابطه 3 متهم شناسایی شده روانه زندان و تمامی کالاهای قاچاق فوق در مزایده به فروش رسیدند.

جریمه 21 میلیاردتومانی عرضه کنندگان خارج از شبکه قیر در استان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در ادامه از شناسایی عرضه کنندگان خارج از شبکه قیردر استاان مرکزی خبر داد و گفت: در این راستا متخلفین بجای مصرف قیرهای قاچاق شده در پروژه‌های عمرانی و... انها را قاچاق می‌کردند که در این رابطه 12 متهم  دستگیر و به پرداخت 21 میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

مختاری یادآور شد: در مجمئع 63 پرونده مهم قاچاق در وسعت ملی در اداره کل تعزیرات حکومتی استان طی سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته که پرونده های قاچاق سوخت مهترین و بیشترین آمار پرونده‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در ادامه از خالی بودن 70 درصد پست های سازمانی این اداره کل خبر داد و گفت: قبل از اصلاح چارت سازمانی ادارات کل تعزیرات حکومتی در سال گذشته 40 درصد پست‌های سازمانی اداره کل تعزیرات حکومتی خالی بود این درحالیست که با جرای این اصلاحیه و افزایش صددرصدی چارت امروز 70 درصد چارت اداره کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی خالی از نیروست.

مختاری تاکید کرد: شهرستان‌های کمیجان، فراهان، زرندیه و خنداب در استان مرکزی از داشتن اداره تعزیرات حکومتی محروم‌اند.

وی ادامه داد: در حالیکه تعزیرات حکومتی استان مرکزی با وجود  9 شعبه فعال اداره می شود 50 درصد این شعب در مرکز استان قرار دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یادآور شد: فعالترین شعب تعزیرات حکومتی استان در بخش قاچاق کالابه ترتیب در دلیجان، توره و اراک فعال اند.

افزایش صد درصدی شکایات واصله مردمی به تعزیرات حکومتی

مختاری در ادامه از افزایش صددرصدی شکایات واصله مردمی به تعزیرات حکومتی استان مرکزی در سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از 95 درصد شکایات واصله مورد بررسی قرار گرفته اند.

وی یادآور شد: گرانفروشی، عدم رعایت موازین بهداشتی، کم فروشی، عدم صدور فاکتور و عدم درج قیمت از مهمترین موضوعات شکایات واصله مردمی بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: نانوایی‌های، خواروبار فروشان، پوشاک، میوه و سبزی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها بیشترین شکایات مردمی را در بین اصناف به خود اختصاص داده اند.

مختاری افزود: طی سال گذشته 14 هزار جزای نقدی در استان مرکزی صادر و متخلفین آن به پرداخت 74 میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

وی تعطیلی 5 واحد تولیدی، تعطیلی موقت 22 واحد کسبی، تعطیلی 10 خط تولیدی، تعطیلی 4 موسسه، نصب 38 مورد پارچه روی در مغازه‌ها، ضبط 912 مورد کالا به نفع دولت،13 مورد قطع سهمیه  و انهدام 168 مورد کالای تهدید کننده سلامتی مردم از جمله احکام صادره و اجرایی در سال گذشته برشمرد و گفت: در این رابطه همچنین 20 متخلف راهی زندان شده اند.

کد خبر 2317961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha